Bieganie naturalne

Naturalne bieganie nie jest pojęciem nowym. Tak naprawdę pojawiło się razem z pierwszymi neandertalczykami. Bosonodzy biegacze w pogoni za pożywieniem niemal na pewno pędzili wyprostowani z niewielkim wymachem ramion, wysoką kadencją i uderzając śródstopiem, poniżej środka swej masy, a nie waląc piętami w ziemię przy każdym kroku”

Danny Abshire, „Bieganie naturalne”.

Bieganie naturalne to coś więcej niż tylko kwestia  butów czy też  ich braku.

bieganie-naturalne

Bieganie naturalne to  świadomość każdego ruchu, to połączenie umysłu i ciała w celu utrzymania poprawnej pozycji, balansu oraz wykonywania odpowiednich ruchów w trakcie biegu.

„Ważne jest znalezienie kontaktu z ciałem i umożliwienie mózgowi otrzymywania informacji zwrotnej. Trzeba też wytrenować bardziej sportowe i zręczne ruchy, przejąć kontrolę nad ciałem i zaangażować właściwe mięśnie do poruszania się tak efektywnie i naturalnie, jak to możliwe. Musisz nauczyć się wykorzystywać informacje sensoryczne, aby biegać płynnie, giętko i lekko, a nie ociężale i niezgrabnie, jak robot. Innymi słowy, podczas biegania używaj mózgu. Bądź świadom ruchów swojego ciała oraz tego, jak są wykonywane i jak współgrają między sobą. I wreszcie jaką rolę te skoordynowane ruchy grają w balansowaniu ciałem przy każdym kroku.

Pamiętaj, że połączenie mózgu i ciała nie powstaje dzięki silnej psychice i przełamywaniu zmęczenia podczas ćwiczenia albo zawodów. Powstaje dzięki umiejętności wykorzystywania informacji sensorycznych otrzymanych od stóp w trakcie ich kontaktu z podłożem. W efekcie ruchy i kinematyka całego ciała są równe i rozluźnione, w przeciwieństwie do stresujących, mocnych uderzeń piętami o podłoże.

Danny Abshire, „Bieganie naturalne”

Bieganie naturalne wpisane jest w nasze DNA. Nieodzownie łączy się z naturą, minimalizmem, wytrzymałością i pokonywaniem własnych słabości.